Ügyfélszolgálati iroda

MALOMPARK II.

4027 Debrecen, Füredi út 27.
Tel: +36 52 531 513
Fax: +36 52 531 514
Mobil: +36 30 682 8456
E-mail: ugyfelszolgalat@dkv.hu

Mobiltelefonos díjfizetés

Az eddigi 42 helyett 70 közterületi parkolási társaság területén lesz elérhető a mobilparkolás, az eddigiektől eltérően az autósok az ország minden közterületi parkoló övezetében hét mobilparkolási szolgáltató megoldásai közül választhatnak, a legtöbbek által használt sms- és hívószám 810-ről 763-ra változik. Azok a szolgáltatók, akik nem csatlakoztak a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerhez, - köztük az EME Zrt. – a törvényi szabályozás szerint július 1-jétől nem nyújthatnak közterületi mobilparkolási szolgáltatást.

A viszonteladó partnerekkel és a parkolási társaságokkal közösen végzett éles tesztek és terheléses próbák után, a mobilparkolás átlagos napi tranzakciószámának kiszolgálására alkalmas informatikai kapacitás többszörösével indul el július 1-én a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer. A rendszer elindulásával az autósokat érintő változásokról sajtótájékoztatón számolt be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.

Július 1-től az autósoknak a következőkre kell figyelniük mobilparkolás során:

  • A három mobilszolgáltatón (Telenor, Telekom, Vodafone) keresztül továbbra is elérhető lesz a népszerű, mobilegyenleg terhére történő, sms- és telefonhívás alapú, úgynevezett ad hoc mobilparkolás, azonban a három mobilszolgáltató közös behívószáma 810-ről 763-ra változik.
  • Július 1-től az a mobilparkoló autós, aki a 810-es számon kívánja elindítani parkolását, sms-t kap, amelyben értesül róla, hogy ezen a számon mobilparkolási szolgáltatás nem elérhető, valamint arról, hogy ad hoc mobilparkolását a 06 20/30/70 763 .......számon indíthatja el.
  • Július 1-től az ország minden közterületi parkolási övezetében választhatunk mobilparkolási szolgáltatót: a három mobilszolgáltató mellett az Evopay, az Mpark, a Barion és a Nemzeti Mobilfiztési Zrt. is kínál különféle mobilparkolási szolgáltatásokat.
  • Július 1-re az ország kb. 13 ezer darab, főképp a parkolóautomatákra kihelyezett tájékoztató matricája lecserélésre kerül, az autósok az új matricákon minden mobilparkolási szolgáltató elérhetőségét megtalálják.
  • Június 30-tól a +36 36 889 889-es telefonszámon elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. telefonos ügyfélszolgálata, ahol a munkatársak a mobilparkolással kapcsolatos minden kéRdésben állnak az autósok rendelkezésére.
  • Azok a szolgáltatók, akik nem csatlakoztak a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerhez, így az EME Zrt., július 1-től nem nyújthatnak mobilparkolási szolgáltatást, ezért szerződött és regisztrált ügyfeleiknek még időben érdemes másik mobilparkolási szolgáltató partnert választaniuk.

Az eddigi mobilparkolási rendszerben összesen hat, részleges lefedettséget biztosító szolgáltató állt az autósok rendelkezésére, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy településenként és sok helyen parkolási övezetenként eltérő szolgáltatásokkal találkozhattunk. Július elsejétől hét, az ország minden parkolási övezetében szolgáltatást nyújtó piaci szereplő kínálja mobilfizetési szolgáltatását, köztük a Magyar Telekom, a Telenor és Vodafone, az eddig csak néhány településen, illetve budapesti kerületben jelen lévő Mpark és Evopay, továbbá a vadonatúj mobilfizetési innovátor, a Barion. A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer július 1-én 98,5%-os készültségű, mert a közterületi parkolási területek nem egészen 1,5 %-át kitevő zárttéri parkolók integrálása, tekintettel azok egyedi és egymástól is eltérő műszaki specifikációjára, még folyamatban van.

„A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. legfontosabb feladata a közszolgáltatások minőségének javítása az országosan egységes, átjárható és átlátható elektronikus és mobilfizetéses értékesítési rendszer felépítésével. Ennek az átfogó, soklépcsős fejlesztésnek az egyik mérföldköve július elseje, amikor az országban elindul az egységes mobilparkolási rendszer. Az általunk elindított mobilparkolási rendszerhez való csatlakozási lehetőséggel a korábbiaknál több szolgáltató és szolgáltatás jelenik meg a közszolgáltatások mobilfizetéses értékesítésében, a rendszer a lakossági kedvezmények kezelésére, valamint – a jogszabályi környezet rendezését követően – a mozgáskorlátozott kedvezményekkel történő visszaélések megelőzésére is alkalmas lesz.” – mondta el Veres Mihály a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.

„A Barion fizetési rendszert azért hoztuk létre, hogy a magyar lakosság készpénz és bankkártya nélkül tudjon vásárolni, vagy egymásnak pénzt küldeni, online és okostelefonnal egyaránt. Fontosnak tartjuk, hogy a feltöltött egyenleggel bármit ki lehessen fizetni, így külön öröm számukra, hogy az egész országban egységes mobilparkolási rendszerhez elsőként csatlakozhattunk. Célunk, hogy digitális pénzzel ne csak kényelmes, hanem olcsó is legyen a parkolás” – nyilatkozta Bíró Tamás a Barion rendszert létrehozó Sense/Net Zrt társalapítója.

FONTOS!

Azok az ügyfelek, akik eddig az EME Zrt. szolgáltatásával használták a mobilparkolási rendszert 2014. július 1-jétől nem tudnak mobillal parkolni. Kérjük ügyfeleinket, hogy tájékozódjanak a www.nemzetimobilfizetes.hu internetes oldalon az igénybe vehető szolgáltatókról.

Akik eddig mobilszolgáltatón keresztül, tehát a 20/30/70-es előhívószámú telefonszámra SMS küldésével indították el parkolásukat, azoknak fontos megjegyezniük, hogy július 1-jétől (810) 763-at kell használni. Pl. +36 20 763 4002.

Az egyes parkolási övezetben használt, úgynevezett zóna azonosító szám nem változik! (A zónaszámokat részletesen itt találja.)

Az új parkolási rendszer csak a felszíni fizető várakozóhelyeken történő mobiltelefonos díjfizetésre vonatkozik. A mélygarázsokban július 1-jét követően is az eddig használt, már jól megszokott rendszer szerint kell a mobilparkolást használni.

A rendszer használatával, illetve a rendszerrel kapcsolatos észrevételekkel keresse a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. munkatársait:

Információs vonal: +36-1-989-0000 

Regisztrációhoz kapcsolódó információs vonal: +36-1-800-8072 (munkanapokon 8:00-16:00 között hívható)

Lap tetejére