ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
+36 52 531 513
Adatvédelmi tájékoztató

A DKV Debreceni Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság honlapján (a továbbiakban: weboldal) igyekszik maradéktalanul betartani a mindenkor hatályos adatvédelmi szabályokat. Ennek értelmében a szolgáltatásai igénybevétele, valamint a weboldal használata során felmerülő adatkezelési kérdésekben az alábbi adatvédelmi rendelkezések irányadóak:

Az adatkezelő adatai:

Adatkezelő neve: DKV Debreceni Közlekedési Zrt.
Adatkezelő címe és az adatkezelések helye: 4025 Debrecen, Salétrom utca 3.
Adatvédelmi tisztviselő e-mail címe: adatkezeles@dkv.hu
Adatvédelmi tisztviselő telefonszáma +3652 502 642

 Az önálló adatkezelések

1. Munkára jelentkezők adataival kapcsolatos adatkezelés

A Társasághoz történő jelentkezés folyamata: A megfelelő munkavállaló kiválasztásáért az illetékes szakmai vezetők a felelősek, így a jelen adatkezeléssel összefüggő feladatok ellátása során a Társaság belső adatvédelmi tisztviselőjével együttműködve köteles az érintettek jogait biztosítani.

A Társaság a munkára jelentkezés céljából érkezett személyes adatokat tartalmazó önéletrajzok (továbbiakban: CV) esetén nem tesz különbséget azok érkezésének módja között: azonos elbírálás alá esik a papíralapon és az elektronikus módon érkezett CV.

Főszabály szerint az önéletrajzokat későbbi felhasználás céljából kategorizálja a Társaság, a később megüresedő vagy betöltendővé váló pozíciók miatt adatbázist épít belőlük. Az adatbázisba kerülő adatokat egy év elteltével semmisíti meg. Jelentkezés esetén a Társaság válaszlevelet küld/írásos formában (ED 168) tájékoztatja a jelentkezőt az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról.

A CV-t és az azon szereplő személyes adatokat a Társaság a szabályzatban foglaltak szerint kezeli.

Az ajánlás útján érkező önéletrajzokra vonatkozó különös szabályok: A Társaság bármely munkavállalója ajánlhatja ismerősét általánosságban vagy egy konkrét pozícióra – ebben az esetben azonban a Társaság mindig nyilatkoztatja munkavállalóját arról, hogy felhatalmazással rendelkezik az adatok érintettjétől, hogy azokat feltárja a Társaság előtt. E nyilatkozatot az adott CV tárolási határidejéig megőrzi, majd ezt követően a CV-n szereplő adatokkal együtt megsemmisíti.

Amiatt azonban, mert az érintett hozzájárulását – a munkavállalói nyilatkozattal együtt is – a Társaság csak vélelmezni tudja, ezért minden ilyen esetben tájékoztató levelet küld az ajánlott személy számára, amelyben tájékoztatja az adatkezelés tényéről, jogalapjáról és az adatkezelés elleni tiltakozás formáiról.

 

adatkezelés célja: a megüresedő álláshelyek betöltésére megfelelő leendő munkavállaló kiválasztása, a jelentkezők személyes adatainak kezelése

kezelt adatok köre: név, születési dátum, anyja neve, lakcím, képzési adatok, fénykép, az érintett által megadott egyéb adatok

adatkezelés jogalapja: az 5 § (1) a) és 6. § (6) szerinti érintetti hozzájárulás,

adattárolás határideje: az adatbázisba kerülő adatok esetében egy év, az interjún résztvevők adatai esetében a megőrzési határidő két év

adattárolás módja: papíralapon és elektronikusan

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: a DKV Zrt.-hez önéletrajzukat elküldő személyek

 

Adatfeldolgozás: Adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: DV Info Kft.

Az adatfeldolgozó címe: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: tárhely biztosítás.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

 

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

  1. A közfeladat ellátása során történő adatkezelések

A Társaság fő tevékenysége a személyszállítás, amely több részre tagolható. A Társaság a menetrend szerinti helyi személyszállítás esetén rögzíthet személyes adatokat a szolgáltatás igénybevételekor.

Jelen tájékoztató „Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés” pontjában került ismertetésre az Szsztv. hatálya alá eső képfelvételekkel kapcsolatos adatkezelés. [Szszt. 8. §]

A bérlettel utazó személyek esetében a bérletigazolvány kiállításához kérnek el személyes adatokat, de ezen adatokra vonatkozóan az Infotv. szerinti adatkezelés nem valósul meg, hiszen külön nyilvántartást nem vezet a Társaság a bérlettel rendelkező utasokról.

 

A szolgáltatás jogosulatlan igénybevételével összefüggő adatkezelés

A Társaság a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény (a továbbiakban: Szszt.) felhatalmazása alapján az alábbi adatkezelésre jogosult.

A Társaság és megbízottja jogosult a személyszállítási szerződés teljesítésével összefüggésben a személyszállítási szolgáltatásban részt vevő, menetdíjat meg nem fizető utas azonosíthatósága, a személyhez kötött utazási jogosultság ellenőrzése, valamint a közszolgáltatási utazási kedvezmények igénybevétele jogszerűségének megállapítása céljából a személyszállítási szolgáltatásban részt vevő utas azonosíthatóságához szükséges adatok megismerésére. [Szszt. 7. § (1)]

Az Szszt. 7. § (4) szerint a Társaság vagy megbízottja adatmegismerési, adatkezelési jogosultsága a személyszállítási szolgáltatás alapjául szolgáló szerződés teljesítése érdekében a következő adatokra terjed ki:

 

  • a jogosult természetes személy azonosító adatai
  • családi és utónév,
  • születési családi és utónév,
  • születési hely és idő,
  • anyja születési családi és utóneve,
  • lakcíme,
  • jogszabály által biztosított utazási kedvezmény esetén a kedvezmény jogcíme, a jogcímet megalapozó okmány azonosítója, típusa, érvényessége, kibocsátója,
  • az utazási viszonylathoz kötött kedvezmény esetén az utazási viszonylat, meghatározott időponthoz vagy időszakhoz kötött érvényességű kedvezmény esetén az érvényesség időszaka vagy időpontja.

 

A Társaság nem vesz igénybe külső szolgáltatót a menetrend szerinti járatokon utazók utazási jogosultságainak ellenőrzésére.

A személyszállítással kapcsolatos adatkezelést (utasok ellenőrzése, jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel utazók pótdíjazása) saját maga végzi.

Jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel utazó személy esetén, illetve az utazási feltételek megszegése esetén a menetjegyellenőrök az adatokat elektronikusan rögzítik.

 

Az elektronikusan rögzített adatok kinyomtatásra kerülnek, amelyen az alábbi adatok szerepelnek:

 

  • jegyellenőr száma
  • jármű (villamos, trolibusz, autóbusz) száma
  • utas neve
  • születési helye, ideje
  • anyja neve
  • személyi igazolvány száma
  • állandó lakcíme
  • ideiglenes lakcíme
  • tanulók esetében: gondviselő neve, címe, munkahelye
  • pálya száma
  • irány
  • ellenőrzés helye

 

A két példányban kinyomtatott dokumentumok közül az egyik példány az utas számárára átadásra kerül, a másik, aláírt példány az ügy intézéséig, illetve a jogszabályban meghatározott ideig megőrzésre kerül a Közszolgáltatási szerződésben szabályozott módon.

Amennyiben az utas nem együttműködő, az ellenőr Közterület-felügyeleti vagy rendőrségi közreműködést kérhet az adatfelvételhez.

Az elektronikusan rögzített adatok online bekerülnek egy adatbázisba, amelyet a megfelelő jogosultsággal rendelkező saját munkavállalóink és a megbízott ügyfélszolgálat munkatársai kezelnek.

A megbízott ügyfélszolgálaton a Társaság és a megbízott ügyfélszolgálat között érvényben lévő megbízási szerződés alapján kezelik az eseteket.

A tárolt adatokhoz csak a megfelelő jogosultsággal rendelkező személy férhet hozzá. A rendezetlen esetekhez tartozó adatok kezelése a vonatkozó jogszabályokban meghatározott, és az iratkezelési szabályzatnak megfelelően 3-5 év.

 

  1. Különjárat igénybevétele során történő adatkezelések

A Társaság különjárati szolgáltatás igénybevételét is biztosítja magánszemélyek, cégek, közintézmények számára. Megrendelés esetén a Társaság visszaigazolást ad a megrendelő számára.

A különjárat megrendelő formanyomtatványon a megrendelő a következő adatait adja meg:

 

  • Megrendelő neve / cégneve
  • Cím
  • Számlázási cím
  • Adószám
  • Cégjegyzékszám / Vállalkozói ig. szám
  • Képviselő neve
  • Kapcsolattartó neve
  • Kapcsolattartó elérhetősége
  • aláírását

 

A megrendelőket papíralapon megőrzésre kerülnek a számlázáshoz szükséges adatok miatt.

A különjárati személyszállítás minden esetben szerződésen alapul, ahol a szerződő fél – többek közt – magánszemély is lehet. A szerződés részét képezi egy különjárati megrendelő lap, amelyen személyes adatok is rögzítésre kerülnek. Személyes adat felvétele a szerződések teljesítése mértékéig történik. A formanyomtatványok a számla mellékletét képezik, megőrzési idejük megegyezik a számla számviteli jogszabályokban megállapított megőrzési idejével.

 

  1. Rugalmas járatok igénybevétele során történő adatkezelések

Regisztrációhoz szükséges adatok: név, telefonszám, interneten keresztüli regisztráció esetén e-mail cím. Igény leadásra kizárólag regisztrált személyek jogosultak.

 

adatkezelés nyilvántartási száma: az adatkezelésről az Infotv. 65. § (3) a) alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság nem vezet nyilvántartást, mert az az adatkezelővel ügyfélkapcsolatban álló személyek adataira vonatkozik

adatkezelés célja: a Társaság által biztosított igényvezérelt rugalmas járatok biztosítása érdekében szükséges adatok felvétele és kezelése

kezelt adatok köre: név, telefonszám, interneten keresztüli regisztráció esetén e-mail cím

adatkezelés jogalapja: az Infotv. 5. § (1) a) szerinti érintetti hozzájárulás

adattárolás határideje: az érintett törlési kéréséig

adattárolás módja: elektronikusan

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: a rugalmas járatok igénybevevő személyek

 

Adatfeldolgozás:

 

Adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: DV Info Kft.

Az adatfeldolgozó címe: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: tárhely biztosítás.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

 

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

  1. Hátralékkezeléssel kapcsolatos adatkezelés

A Társaság szolgáltatási tevékenysége során hátralékkal rendelkező magánszemélyek adatait hátralékkezelés céljából is kezeli.

A Társaság követeléskezelési eljárást azon, pótdíjazott személyekkel szemben is folytat, akik nem rendezik a meghatározott fizetési határidő eltelte után a díjat.

adatkezelés célja: Társaság szerződött partnerei adatainak kezelése hátralékkezelés céljából

kezelt adatok köre: név, lakcím, születési idő és hely, anyja neve, a számlázásra és a díjfizetésre vonatkozó adatok, telefonszám, e-mail cím

adatkezelés jogalapja: az Infotv. 6. § (5) b) szerinti érintetti hozzájárulás

adattárolás határideje: a hátralék kiegyenlítése, de legfeljebb a hátralékkal kapcsolatos polgári jogi igények elévülése (5 év)

adattárolás módja: papíralapon és elektronikusan

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: a hátralékkal rendelkező ügyfelek/utasok

 

Adatfeldolgozás:

  1. adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: Dr. Nyéki Ügyvédi Iroda

Az adatfeldolgozó címe: 4029 Debrecen, Malom köz u. 12/A fszt.2.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: hátralékkal rendelkezők részére felszólítások küldése

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 4029 Debrecen, Malom köz u. 12/A fszt.

 

  1. adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: Dr. Léka Ügyvédi Társulás tagjaiként

Az adatfeldolgozó címe: 4026 Debrecen, Bem tér 7.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: hátralékkal rendelkezők részére felszólítások küldése.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 4026 Debrecen, Bem tér 7.; 4025 Debrecen, Salétrom u. 3.

 

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

  1. Ügyfélszolgálati adatkezelés

Az utas, illetve a Társaság bármely, a személyszállításhoz kapcsolódó más szolgáltatását igénybe vevő személy a szolgáltatásokkal kapcsolatos javaslatait, észrevételeit, sérelmeit, panaszait, illetve elszenvedett kárát (továbbiakban együtt: panasz) a Társaságnak bejelentheti és kérheti a kifogásolt esemény vagy magatartás kivizsgálását, illetve javaslatainak elbírálását.

A panaszok bejelenthetők szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban (levélben, faxon vagy e-mailen). A panasz bejelentőjének javasolt megadnia a nevét és az elérhetőségeit, ellenkező esetben a Társaság nem tudja a válaszáról értesíteni.

A szóbeli panaszt a Társaság jegyzőkönyvbe foglalja és valamennyi érintettel aláíratja és feljegyzi nevüket, lakcímüket.

A jegyzőkönyv egy másolati példányát a bejelentőnek átadja.

 

A Társaság a panaszkezelés során az alábbi adatokat rögzítheti:

  • az ügyfél neve;
  • az ügyfél iktatószám
  • az ügyfél lakcíme, székhelye, levelezési címe;
  • az ügyfél telefonszáma;
  • az ügyfél aláírása;
  • értesítés módja;
  • panasszal érintett szolgáltatás;
  • panasz leírása, oka;
  • panaszos igénye;
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő olyan dokumentumok másolata, amely a szolgáltatónál nem áll rendelkezésre;
  • meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás;
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

adatkezelés célja: a bejelentő/panaszos azonosítása, a beadvány/ panasz kivizsgálása

kezelt adatok köre: a panaszkezelés folyamán rögzített adatok

adatkezelés jogalapja: Jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) c) pont)

adattárolás határideje: adatkezelés céljának megvalósulásáig, maximum 2 évig

adattárolás módja: elektronikusan, papíron

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: a panaszt tevő ügyfelek

 

Adatfeldolgozás:

 

  1. adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: DV Parking Kft.

Az adatfeldolgozó címe: 4025 Debrecen, Piac u. 77. I. emelet.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: panasz és pótdíj ügyintézés.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 4027 Debrecen, Füredi út 27. I. emelet.

 

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

  1. Kárigény bejelentéssel összefüggő adatkezelés

Káresemény esetén minden esetben rögzítésre kerülnek a káreseményt kiváltó okok és a káresemény érintettjeinek adatai egy elektronikus nyilvántartó rendszerbe és ott a polgári jogi igények elévülési határidejének megfelelően 5 évig kerülnek tárolásra.

 

adatkezelés célja: káresemény kivizsgálása, a Társasághoz beérkező kárbejelentő kérelmek, bejelentések elbírálása és jogos kárigény benyújtása esetén továbbítása a a felelős (abban az esetben, ha nem a Társaság a kötelezett/helytálló), illetve a biztosító társaság felé

kezelt adatok köre:

 

  • az érintett
  • neve;
  • anyja neve;
  • lakcíme;
  • adóazonosító jele;
  • születési ideje;
  • születési helye;
  • TAJ száma;
  • telefonszáma;
  • baleset leírása;
  • egészségügyi adatok;
  • balesettel kapcsolatos orvosi papírok;
  • értesítés módja;
  • minden egyéb olyan adat, amely a kárigény elbírálásához szükséges és jogszerűen a Társaság rendelkezésére áll.

 

adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) a) bekezdése szerinti érintetti hozzájárulás

adattárolás határideje: 5 év

adattárolás módja: papíralapon és elektronikusan

A kárigény benyújtása során a társaság birtokába kerülő adatok (beleértve a különleges személyes adatokat is) kezelésére, azok illetékes harmadik fél felé továbbítására (pl. biztosító) hozzájáruló nyilatkozat kerül aláíratásra az érintettel.

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: kártérítési igénnyel fellépő ügyfelek

Adatfeldolgozás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

 

Adattovábbítás:

  1. címzett:

A továbbítás címzettjének neve: Allianz Hungária Biztosító Zrt.

A továbbítás címzettjének címe: -

A továbbítás célja: kárigény érvényesítése.

 

  1. címzett:

A továbbítás címzettjének neve: INTER TAN-KER Zrt.

A továbbítás címzettjének címe:

Székhely: 1045 Budapest, Istvántelki u. 8.; 4031 Debrecen, Kígyóhagyma u. 1.

A továbbítás célja: kárigény érvényesítése.

 

További címzettek:

A továbbítás címzettjének neve: Illetékes biztosító

A továbbítás címzettjének címe: -

A továbbítás célja: kárigény érvényesítése.

 

  1. A honlap üzemeltetésével kapcsolatos adatok kezelése

Honlap üzemeltetéséből adódó adatkezelés A Társaság jelenleg a http://www.dkv.hu/, https://dkvejegy.hu/ és http://hivomabuszt.dkv.hu/ honlapokat üzemelteti. A honlapokon lehetőség van regisztrálni bizonyos funkciók és szolgáltatások eléréséhez. A Társaság honlapjai részére a tárhelyet külső szolgáltató biztosítja.

A Társaság honlapjaihoz bárki, kiléte felfedése és személyes adatai megadása nélkül hozzáférhet, a honlapokon és az ahhoz kapcsolt oldalakon szabadon és korlátozás nélkül szerezhet információkat. Nem személyhez kötött információkat azonban korlátlanul és automatikusan gyűjt a weblap a látogatókról. Ezekből az adatokból személyes adat azonban nem nyerhető, így a Társaság ezzel kapcsolatban adatkezelést nem valósít meg.

A Társaság honlapján elérhető, nem a Társaság üzemeltetésében levő web-aloldalak, amelyekre az azokon elhelyezett adatvédelmi tájékoztatók érvényesek.

 

Sütik (COOKIE-K)

A DKV Zrt. weboldala cookie-kat használ, melyek használatát, illetve azok kezelésének és törlésének módja a következő.

 

Mi az a cookie?

Általánosságban:

A HTTP cookie (magyarul: HTTP süti) egy olyan kisméretű adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngésző segítségével a felhasználó eszközén tárolnak el. Ezek nem számítógépes programok, csupán kis információs fájlok, amelyek lehetővé teszik, hogy egy weboldal a felhasználó böngészési szokásairól adatokat rögzítsen. A legtöbb weboldal használ cookie-kat, mert ezek hozzájárulnak az internetes felhasználói élmény kényelmesebbé tételéhez.

Különböző típusú cookie-k léteznek: időleges cookie-k (munkamenet cookie), amelyek a böngésző bezárásakor törlődnek és állandó cookie-k, amelyeket a böngésző nem töröl, hanem törlésig vagy érvényességük lejártáig aktívak maradnak (amely attól függ, hogy a weboldal milyen időszakot adott meg a cookie élettartamaként).

 

Mi a célja a sütinek?

A süti bármilyen, a kiszolgáló által meghatározott információtartalmat hordozhat, legtöbb esetben állapot- és segédinformációkat.

A cookie-k célja, hogy javítsák a szolgáltatások minőségét, a következő módokon:

  • Néhány speciális szolgáltatás, például a hibás űrlap kitöltés során helyesen megadott adatok megjegyzése, hogy így a felhasználónak ne kelljen ismét begépelnie a helyes adatokat, ez a szolgáltatás nem működhetne ezek nélkül a cookie-k nélkül.
  • Olyan szolgáltatások engedélyezésével, melyek felismerik a böngészésre használt eszközt, így a látogatónak nem szükséges többször is megadnia ugyanazokat az információkat egy feladat során.
  • Mérik, hogy hány ember, milyen időtartományban, milyen földrajzi helyről tekinti meg a honlapot, azért, hogy biztosítani tudjuk a honlapunk optimális teljesítményéhez szükséges kapacitást.
  • Adatokat elemeznek a felhasználói élmény továbbfejlesztése érdekében, hogy segítsenek megérteni, az emberek hogyan használják a weboldalt.

 

Hogyan törölhetők a cookie-k?

A legtöbb böngésző automatikusan fogadja a cookie-kat.

A cookie-kat a felhasználó a böngészőjében kikapcsolhatja, de ha ezt teszi, sok olyan funkciót veszíthet el, amelyek a weboldal megfelelő használatához szükségesek.

További információt a cookie-kra vonatkozóan a www.aboutcookies.org weboldalon talál.

A mobiltelefonon található cookie-k törléséről a készülék használati útmutatója nyújt iránymutatást.

Jelen Adatvédelmi Nyilatkozat elfogadásával, valamint a weboldal látogatásával és használatával a felhasználó elfogadja a cookie-k használatát. A cookie-k használatát a felhasználó elfogadhatja a webböngészőben megadott beállításokkal is.

A sütik (cookie) beállításaira és tiltására vonatkozó információk a legelterjedtebb böngészőknél:

 

Google Chrome:

https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=hu

Mozilla Firefox:

https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-engedelyezese-es-tiltasa-amit-weboldak-haszn

Apple Safari:

https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=hu_HU

Microsoft Edge:

https://privacy.microsoft.com/hu-hu/windows-10-microsoft-edge-and-privacy

Microsoft Internet Explorer:

https://support.microsoft.com/hu-hu/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

Opera:

http://help.opera.com/Windows/10.20/hu/cookies.html

 

Sütik a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. weboldalán

Oldalainkon a hatékonyabb és színvonalasabb működés érdekében HTTP sütiket (cookie) használunk. A sütiket bármikor törölheti a böngészője beállításaiban, valamint akár le is tilthatja azokat. A sütik letiltása esetén a látogató tudomásul veszi, hogy az oldal működése nem lesz teljes értékű.

                   

Süti neve       Érvényessége       Lehetséges értékei             Funkciója

lang               1 év                     “hu” vagy “en”      A weboldal nyelvi beállításaihoz használt segédinformáció

barrier            1 év       “true” vagy “false”    A weboldal akadálymentes beállításaihoz használt segédinformáció

cookieconsent_status  1 év   "dismiss" vagy "allow" vagy "deny"    A cookie-k elfogadásáról szóló adatot tárolja.

 

adatkezelés célja: a honlapot látogatók azonosítása, számukra az elektronikus szolgáltatások elérhetővé tétele

kezelt adatok köre: felhasználó látogatásának kezdő és befejező időpontja, illetve egyes esetekben – a felhasználó számítógépének beállításától függően – a böngésző és az operációs rendszer típusa, egyéb rögzített adatok (cookie-k )

adatkezelés jogalapja: Hozzájárulás (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont)

adattárolás határideje: adatkezelés céljának megvalósulásáig, maximum 2 évig

adattárolás módja: elektronikusan

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: a honlapot látogató személyek.

 

Adatfeldolgozás:

 

  1. adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: DV Info Kft.

Az adatfeldolgozó címe: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: tárhely biztosítás.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 4025 Debrecen, Piac utca 77.

 

  1. adatfeldolgozó:

Az adatfeldolgozó megnevezése: New Line Kft.

Az adatfeldolgozó címe: 1134 Budapest, Róbert Károly körút 70-74.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: honlap üzemeltetés.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: 6723 Szeged, Római krt. 21.

 

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

 

  1. Kamerás megfigyeléssel kapcsolatos adatkezelés

A Társaság a 2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról (továbbiakban  Szsztv)-ben és a 2005. évi CXXXIII. törvény

a személy- és vagyonvédelmi, valamint a magánnyomozói tevékenység szabályairól

(továbbiakban Szvtv)-ben meghatározottak szerint elektronikus megfigyelőrendszert üzemeltet egyes telephelyein, a közforgalom számára nyitva álló villamos megállóhelyeken, jármű tárolóhelyeken és egyes járművein.

Az elektronikus megfigyelőrendszer által készített képek megőrzésére és felhasználására a rögzítés helyszínétől függően az Szvtv. és az Szszt. rendelkezéseinek figyelembevételével az alábbi szabályok irányadóak:

A Szsztv. hatálya alá tartozó kamerák működése

A közösségi közlekedési járműveken, a megállóhelyeken, a közforgalom számára nyitva álló területeken a közösségi közlekedési járművek, továbbá az utasok életének, személyének, testi épségének és vagyontárgyaik védelme céljából a Társaság az Szszt. 8. §-a alapján jogosult elektronikus biztonságtechnikai rendszeren keresztül megfigyelést folytatni, a megfigyelés során kép- és hangfelvételt készíteni, valamint a készített kép- és hangfelvételt kezelni.

 

Az egyes megfigyelt területek

Kamerarendszer a villamosokon, a 2-es villamos vonalán egyes megállóhelyeken és a valamint a „totem” oszlopokban az egyes autóbusz és trolibusz megállóhelyeken.

 

A villamos megállóhelyeken és a jegy-és bérletkiadó automatáknál:

  • Kálvin tér megállóhely
  • Nádor utca megállóhely
  • DAB székház megállóhely
  • Dózsa György utca megállóhely
  • Hunyadi János utca megállóhely

 

A „totem” oszlopokban az egyes autóbusz és trolibusz megállóhelyeken:

  • Doberdó utca, belső felszállító hely
  • Segner tér, Józsa irányába
  • Segner tér, trolibusz felszállító hely
  • Segner tér, trolibusz leszállító hely
  • Csokonai színház, Faraktár utca irányába
  • Csokonai színház, Vincellér utca irányába
  • Kishegyesi út, Segner tér irányába
  • Kishegyesi út, Vincellér utca irányába
  • Nagyállomás, belső felszállító hely
  • Nagyállomás, aluljáró
  • Nagyállomás, aluljáró második felszállító hely
  • Helyközi autóbusz állomás, Piac utca irányába
  • Helyközi autóbusz állomás, Vincellér utca irányába
  • Csapó utca megállóhely (jelenleg üzemen kívül van, megállóhely áthelyezés miatt)
  • Klinikák, Pallag irányába
  • Klinikák, Egyetem irányába

 

Bárkinek, akinek jogát vagy jogos érdekét a kép-, és/vagy hangfelvétel érinti (érintett fél), a rögzítéstől számított 15 napon belül jogának vagy jogos érdekének igazolásával írásban kérheti, hogy a kép- és/vagy hangfelvétel ne kerüljön megsemmisítésre vagy törlésre.

 

A megkeresés időpontjától kezdődően az ügy lezárásáig, általába legalább 6 hónapig de legkésőbb a vonatkozó jogszabályokban rögzített reklamálás/panaszkezelés elévülési ideéig (maximum 5 év)meg kell őrizni a felvételt. bírósági vagy hatósági megkeresésére kerül sor, akkor a felvételt kérőnek át kell adni.

Betekintés az elektronikus megfigyelőrendszerrel készített felvételekbe

 

A kamerarendszer által rögzített felvételeket bűncselekmény, illetve szabálysértés elkövetésének gyanúja, utaspanasz kivizsgálása vagy az érintett, érdekelt dokumentált megkereséssel lehet élni a Társaság felé a felvétel készítésétől számított 15. napig, eddig nyerhető ki, kerülhet letöltésre és válhat alkalmassá további felhasználás céljára a rögzített felvétel. A rögzített, de fel nem használt(nem letöltött) felvételek a Szsztv. alapján a felvételt követő 16. napon automatikusan, véglegesen törlődnek.

 

  1. Gépjárművek be- és kiléptetése adatkezelés

A DKV Zrt. Debrecen, Salétrom 3 sz. telephelyére gépjárművel történő beléptetés során kamera rendszeren keresztül fényképet készít a gépkocsiról.

A számítógépes rendszer az előre rögzített rendszámokat felismeri és az érkező gépjárművezt beengedi és a rendszámhoz rögzíti a belépés időpontját.

A nem előre rögzített rendszámú gépkocsikat a portán szolgálatot teljesítő vagyonőrök egyedi engedély alapján rögzítik, amely során a gépkocsi vezető neve, a gépkocsi rendszáma, a belépő(ke)t fogadó személy neve és a belépés időpontja kerül rögzítésre.

A kilépés során készült képfelvétel alapján a számítógépes rendszer a felismert rendszámhoz a kilépés időpontját automatikusan rögzíti. A személyes adatokhoz csak a DKV Zrt. az ezzel megbízott munkatársa férhet hozzá. Az adatfeldolgozó a személyes adatokhoz nem fér hozzá.

 

adatkezelés célja: a társaság telephelyére be- és kilépő gépkocsik és a telephelyen parkoló gépkocsik vagyonvédelmi szempontból történő azonosítása, a belépési engedély kezelése, valamint a parkoló telitettségének ellenőrzése, nyilvántartása.

 

kezelt adatok köre:

  • az érintett neve;
  • az érintett gépjármű rendszáma;
  • be - és kilépés időpontja;
  • fénykép a gépjárműről, esetleg gépjárműben tartózkodókról;
  • a belépő(ke)t fogadó személy neve.

adatkezelés jogalapja: a GDPR 6. cikk (1) f) szerinti jogos érdek érvényesítése

adattárolás határideje:

  • fényképek esetén 72 óra
  • az érintett nevének és gépjárművének rendszáma esetén a jogosultság fennállása után 72 óra

adattárolás módja: elektronikusan

az adatok forrása: az érintett

az érintettek köre: DKV Zrt. Debrecen, Salétrom 3 sz. telephelyére gépjárművel belépők

Adatfeldolgozó: Az adatfeldolgozó megnevezése: Parkour Technologies Kft.

Az adatfeldolgozó címe: 1093 Budapest Közraktár utca 20/a. 1.em. 5. ajtó.

Az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége: adatfeldolgozói szoftver és tárhely biztosítása.

A tényleges adatkezelés, az adatfeldolgozás helye: Amazon Web Server tárhely.

Adattovábbítás jelen adatkezeléshez nem kapcsolódik.

 

Kapcsolatfelvétel, az érintett jogai:

A Társaság ügyfelei a Kapcsolat menüpont alatt az Adatkezelők elérhetőségein tájékoztatást kérhetnek személyes adataik kezeléséről, valamint kérhetik személyes adataik helyesbítését, illetve törlését vagy zárolását.

Az érintett kérelmére az Adatkezelő tájékoztatást ad az általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről. Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 25 napon belül közérthető formában – az érintett erre irányuló kérelmére írásban – adja meg a tájékoztatást. E tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetekben az Adatkezelő költségtérítést állapít meg.

Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az Adatkezelő rendelkezésére áll, a személyes adatot az Adatkezelő helyesbíti.

A személyes adatot törölni kell, ha a kezelése jogellenes; az érintett kéri; hiányos vagy téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható –, feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki; az adatkezelés célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje lejárt; továbbá, ha azt a bíróság vagy a Hatóság elrendelte.

Törlés helyett az adatkezelő zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.

Ha az Adatkezelő az érintett kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adataik helyesbítése vagy törlése érdekében.

Ha az Adatkezelő az érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 25 napon belül írásban vagy az érintett hozzájárulásával elektronikus úton közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét elutasításának ténybeli és jogi indokait. A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az Adatkezelő tájékoztatja az érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.

Az Adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak okozott kárt megtéríti. Az Adatkezelő mentesül a felelősség alól, ha a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.

Nem téríti meg a kárt annyiban, amennyiben az a károsult szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.

 

Jogorvoslati lehetőségek

Az érintett személyes adatainak kezelésével kapcsolatos jogsérelmét polgári bíróság előtt érvényesítheti vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat.

  1. Bírósági jogérvényesítés

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adattulajdonosaz adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat.. A per – az érintett választása szerint – az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható.

  1. Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési cím: 1374 Budapest, Pf. 603.
Telefon: +36 1 391 1400
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

 

A DKV Zrt. ügyfélszolgálati feladatait a DV PARKING Kft. látja el