A DKV-nak 4 darab csuklós trolibusza van. Ezekből hármat Budapesten gyártottak, egyet pedig Debrecenben a DKV dolgozói készítettek. 1991 óta 3 alkalommal történt forgalomba helyezés Debrecenben ebből a típusból.
Ikarus 280 csuklós autóbusz alvázra alapozva ZIU-9 trolibusz motor felhasználásával készültek. Forgalomban jelenleg 4 db jármű van.
üzembeállítás | pályaszám |
---|---|
1991.09.11. | 401 |
1991.09.11. | 402 |
1991.10.18. | 403 |
1991.10.18. | 404 |
Technikai adatok
Ülőhelyek száma | 35 |
Állóhelyek száma 5 fő/m2 | 78 |
Összes férőhely | 113 |
Megengedett legnagyobb sebesség | 50 km/h |
Maximális sebesség | 60 km/h |
Ismert maximális sebesség ;-) | 80 km/h |
Álló utasok számára rendelkezésre álló felület | 15,6 m2 |
Méret- és tömeg adatok | |
---|---|
Jármű önsúlya üzemkész állapotban | 11280 kg |
Össz. gördülő tömeg | 21630 kg |
Hossz | 16500 mm |
Szélesség | 2500 mm |
Járműmagasság (tetőig) | 3040 mm |
Magasság (lehúzott áramszedőig) | 3460 mm |
Tengelytáv (első-középső) | 5400 mm |
Tengelytáv (középső-hátsó) | 6200 mm |
Nyomtáv elöl | 2000 mm |
Nyomtáv hátul | 2000 mm |
Tengelyek száma | 3 db |
Ajtók száma | 4 db |
Ajtó szélesség | 1300 mm |
Áramszedők távolsága | 650 mm |
Jármű hossza (elejétől a lehajtott áramszedő végéig) | 17875 mm |
Csuklóközéppont és hátsó tengely távolsága | 4270 mm |
Csuklóközéppont és középső tengely távolsága | 1930 mm |
Első lökhárító és első tengely távolsága | 2460 mm |
Hátsó lökhárító és hátsó tengely távolsága | 2460 mm |
Max. tengelyterhelés elöl | 6200 kg |
Max. tengelyterhelés hátul | 9340 kg |
Max. tengelyterhelés utánfutón | 6090 kg |
Megengedett hasznos terhelés | 7830 kg |
Első és utánfutó futómű | |
Típusa | MVG 832.81/MVG 832.82 |
Nyomtáv | 2002 mm |
Kerékösszetartás | 0-3 mm |
Kerékdőlés | 0 fok 45 perc |
Állócsap dőlésszög | 1 fok 40 perc ± 20 perc |
Csapterpesztés | 5 fok 15 perc |
Hátsó futómű | |
Típusa | MVG 318.58 |
Nyomtáv | 1835 mm |
Gumiabroncsok | |
Mérete | 11,00 - 20" |
Levegőnyomás elöl, hátul, utánfutón | 7,25 bar |
Kormánymű | |
Típusa | Csepel 069.08 |
Kormánykerék körülfordulásának száma | 5,75 |
A kormánykar tengely max. hidraulikus szögelfordulása | 90o |
A kormánymű hidraulikus határolási tartománya a kormánytengelyen mérve (a működési szögtartományon belül) |
alsó: 10fok felső: 8,30 fok |
Megengedett holtjáték a kormánykeréken mérve (hidraulikusan/mechanikusan) | 15 fok / 5 fok (kerületén max.60-65 mm) |
Kormányszervo hidroszivattyú típusa | ZF 7636 |
Fékberendezés | |
Maximális lassulás üzemi fékkel | legalább 5 m/mp2 |
Maximális lassulás rögzítőfékkel | legalább 2,5 m/mp2 |
Maximális lassulás villamosfékkel | 1,2 m/mp2 |
Rögzítőfék ekkora lejtőn hatásos | 12%-os |
Fékút névleges terhelésnél, sík betonúton, 60 km/h sebességről üzemi fékkel fékezve | max. 36,6 m |
Légsűrítő típusa | EK-4, 900 cm3 |
Üzemi levegőnyomás | 6,20-7,35 bar |
Szellőzés | |
Vezetőtéri tetőszellőző ventillátor típusa | IMI FR 343 |
Páramentesítő készülék | |
Típusa | Ganz AP 001 968-791-801 |
Feszültsége | 600 V |
Teljesítménye | 2x15/3 kW |
Utastér fűtő készülék | |
Típusa | Ganz Z-350 |
Feszültsége | 600 V |
Teljesítménye | 3 x 3 kW |
Elektromos rendszerek feszültségadatai | |
Erőátvitel és fűtés feszültsége | 550 V |
Vezérlőáramkörök feszültsége | 24 V |
Vontatómotor adatai | |
Típusa | DK-213-2 |
Névleges feszültsége | 550 V |
Névleges teljesítménye | 110 kW |
Legnagyobb fordulatszáma | 3900 fordulat/perc |
Gerjesztési mód | vegyes |
Akkumulátorok | |
Típusa | Hoppecke 86405 |
Névleges feszültség | 12 V |
Névleges kapacitás | 165 Ah |
Darabszám | 2 db |
Statikus átalakító DC600/DC28 | |
Típusa | PTAT1. |
Egyenáram | 100 A |
Áramszedő típusa | RT-61 |
Segédüzemi motor adatai | |
Fékellenállás szellőző ventillátor motor | DK-661 |
Karosszéria gyártója |
Ikarus Karosszéria és Járműgyár Budapest |
Járművet tervezte |
Obus Kft. Budapest |
Járművet legyártotta |
BKV, Budapest Obus Kft., Budapest DKV, Debrecen |
További technikai jellemzők
Kocsiszekrény: Önhordó, fémszerkezetű, vagonkiképzésű.
Első futómű: Merev, ökölfejes tengely.
Hátsó futómű: A futómű áttételezése kétfokozatú, a hajtóműben ívelt fogazatú tányér- és kúpkerékpár, a kerékagyakban homlokkerekes bolygomű adja az áttételt.
Rugózás: Légrugós rendszerű, szintszabályozóval.
Lengéscsillapító: Teleszkópos, kettős működésű, olajtöltésű.
Kormánymű: Golyósoros, hidraulikus, integrált.
Üzemi fék: Műanyag csővezetékeskétkörös légnyomófék, az utánfutó fékezésére pótkocsi fékszeleppel és a villamos fék működtetésekor 0,7 bar nyomást kivezérlő EP-szeleppel, fékkamra működtetéssel, Knorr légszárítóval. Minden kerékfék automata fékutánállító karral és statikus fékerőszabályozóval szerelve.
Villamos fék: A fékpedál lenyomásakor fokozatosan működtetett villamos motorfék, mely a légfék üzembe lépésével fokozatosan megszűnik.
Légsűrítő: Kéthengeres, léghűtéses, csapóolajozással.
Rögzítőfék: Levegő működtetésű, rugóerőtárolós fék, mely a hátsó tengelyre és a pótkocsi szelepen keresztül az utánfutó tengelyre hat.
Ajtók: Kétszárnyú belső bolygóajtó, vezető által elektropneumatikus úton működtethető, utasérzékelővel, vésznyitó szeleppel és mechanikus zárral ellátva.
Vezetőülés: Karosa tipusú több irányban állítható.
Utasülések: Acélcsővázas, polyuretán párnázatú, Grabona műbőr bevonattal.
Szellőzés és fűtés: a vezetőtérben ventillátoros tetőszellőzés, 1 db fűtőszálas, ventillátoros levegőátfúvással működő páramentesítő készülék. Az utastérben oldalablakokkal és 3 normál valamint 2 vészkijárati tetőszellőzővel. Az utastér fűtése 3 db fűtőszálas, ventillátoros levegőátfúvással működő készülékkel biztosított.
Kiegészítő fűtés: Indító/fékellenállások hőjével, levegőátfúvással.