ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
+36 52 531 513
IKARUS OBUS 280 T9.90

A DKV-nak 4 darab csuklós trolibusza van. Ezekből hármat Budapesten gyártottak, egyet pedig Debrecenben a DKV dolgozói készítettek. 1991 óta 3 alkalommal történt forgalomba helyezés Debrecenben ebből a típusból.

Ikarus 280 csuklós autóbusz alvázra alapozva ZIU-9 trolibusz motor felhasználásával készültek. Forgalomban jelenleg 4 db jármű van.

üzembeállításpályaszám
1991.09.11. 401
1991.09.11. 402
1991.10.18. 403
1991.10.18. 404

Technikai adatok

Ülőhelyek száma 35
Állóhelyek száma 5 fő/m2 78
Összes férőhely 113
Megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h
Maximális sebesség 60 km/h
Ismert maximális sebesség ;-) 80 km/h
Álló utasok számára rendelkezésre álló felület 15,6 m2
Méret- és tömeg adatok
Jármű önsúlya üzemkész állapotban 11280 kg
Össz. gördülő tömeg 21630 kg
Hossz 16500 mm
Szélesség 2500 mm
Járműmagasság (tetőig) 3040 mm
Magasság (lehúzott áramszedőig) 3460 mm
Tengelytáv (első-középső) 5400 mm
Tengelytáv (középső-hátsó) 6200 mm
Nyomtáv elöl 2000 mm
Nyomtáv hátul 2000 mm
Tengelyek száma 3 db
Ajtók száma 4 db
Ajtó szélesség 1300 mm
Áramszedők távolsága 650 mm
Jármű hossza (elejétől a lehajtott áramszedő végéig) 17875 mm
Csuklóközéppont és hátsó tengely távolsága 4270 mm
Csuklóközéppont és középső tengely távolsága 1930 mm
Első lökhárító és első tengely távolsága 2460 mm
Hátsó lökhárító és hátsó tengely távolsága 2460 mm
Max. tengelyterhelés elöl 6200 kg
Max. tengelyterhelés hátul 9340 kg
Max. tengelyterhelés utánfutón 6090 kg
Megengedett hasznos terhelés 7830 kg
Első és utánfutó futómű
Típusa MVG 832.81/MVG 832.82
Nyomtáv 2002 mm
Kerékösszetartás 0-3 mm
Kerékdőlés 0 fok 45 perc
Állócsap dőlésszög 1 fok 40 perc ± 20 perc
Csapterpesztés 5 fok 15 perc
Hátsó futómű
Típusa MVG 318.58
Nyomtáv 1835 mm
Gumiabroncsok
Mérete 11,00 - 20"
Levegőnyomás elöl, hátul, utánfutón 7,25 bar
Kormánymű
Típusa Csepel 069.08
Kormánykerék körülfordulásának száma 5,75
A kormánykar tengely max. hidraulikus szögelfordulása 90o
A kormánymű hidraulikus határolási tartománya a kormánytengelyen mérve
(a működési szögtartományon belül)
alsó: 10fok
felső: 8,30 fok
Megengedett holtjáték a kormánykeréken mérve (hidraulikusan/mechanikusan) 15 fok / 5 fok
(kerületén max.60-65 mm)
Kormányszervo hidroszivattyú típusa ZF 7636
Fékberendezés
Maximális lassulás üzemi fékkel legalább 5 m/mp2
Maximális lassulás rögzítőfékkel legalább 2,5 m/mp2
Maximális lassulás villamosfékkel 1,2 m/mp2
Rögzítőfék ekkora lejtőn hatásos 12%-os
Fékút névleges terhelésnél, sík betonúton, 60 km/h sebességről üzemi fékkel fékezve max. 36,6 m
Légsűrítő típusa EK-4, 900 cm3
Üzemi levegőnyomás 6,20-7,35 bar
Szellőzés
Vezetőtéri tetőszellőző ventillátor típusa IMI FR 343
Páramentesítő készülék
Típusa Ganz AP 001 968-791-801
Feszültsége 600 V
Teljesítménye 2x15/3 kW
Utastér fűtő készülék
Típusa Ganz Z-350
Feszültsége 600 V
Teljesítménye 3 x 3 kW
Elektromos rendszerek feszültségadatai
Erőátvitel és fűtés feszültsége 550 V
Vezérlőáramkörök feszültsége 24 V
Vontatómotor adatai
Típusa DK-213-2
Névleges feszültsége 550 V
Névleges teljesítménye 110 kW
Legnagyobb fordulatszáma 3900 fordulat/perc
Gerjesztési mód vegyes
Akkumulátorok
Típusa Hoppecke 86405
Névleges feszültség 12 V
Névleges kapacitás 165 Ah
Darabszám 2 db
Statikus átalakító DC600/DC28
Típusa PTAT1.
Egyenáram 100 A
Áramszedő típusa RT-61
Segédüzemi motor adatai
Fékellenállás szellőző ventillátor motor DK-661
   

Karosszéria gyártója

Ikarus Karosszéria és Járműgyár
Budapest

Járművet tervezte

Obus Kft.
Budapest

Járművet legyártotta

BKV, Budapest
Obus Kft., Budapest
DKV, Debrecen

További technikai jellemzők

Kocsiszekrény: Önhordó, fémszerkezetű, vagonkiképzésű.
Első futómű: Merev, ökölfejes tengely.
Hátsó futómű: A futómű áttételezése kétfokozatú, a hajtóműben ívelt fogazatú tányér- és kúpkerékpár, a kerékagyakban homlokkerekes bolygomű adja az áttételt.
Rugózás: Légrugós rendszerű, szintszabályozóval.
Lengéscsillapító: Teleszkópos, kettős működésű, olajtöltésű.
Kormánymű: Golyósoros, hidraulikus, integrált.
Üzemi fék: Műanyag csővezetékeskétkörös légnyomófék, az utánfutó fékezésére pótkocsi fékszeleppel és a villamos fék működtetésekor 0,7 bar nyomást kivezérlő EP-szeleppel, fékkamra működtetéssel, Knorr légszárítóval. Minden kerékfék automata fékutánállító karral és statikus fékerőszabályozóval szerelve.
Villamos fék: A fékpedál lenyomásakor fokozatosan működtetett villamos motorfék, mely a légfék üzembe lépésével fokozatosan megszűnik.
Légsűrítő: Kéthengeres, léghűtéses, csapóolajozással.
Rögzítőfék: Levegő működtetésű, rugóerőtárolós fék, mely a hátsó tengelyre és a pótkocsi szelepen keresztül az utánfutó tengelyre hat.
Ajtók: Kétszárnyú belső bolygóajtó, vezető által elektropneumatikus úton működtethető, utasérzékelővel, vésznyitó szeleppel és mechanikus zárral ellátva.
Vezetőülés: Karosa tipusú több irányban állítható.
Utasülések: Acélcsővázas, polyuretán párnázatú, Grabona műbőr bevonattal.
Szellőzés és fűtés: a vezetőtérben ventillátoros tetőszellőzés, 1 db fűtőszálas, ventillátoros levegőátfúvással működő páramentesítő készülék. Az utastérben oldalablakokkal és 3 normál valamint 2 vészkijárati tetőszellőzővel. Az utastér fűtése 3 db fűtőszálas, ventillátoros levegőátfúvással működő készülékkel biztosított.
Kiegészítő fűtés: Indító/fékellenállások hőjével, levegőátfúvással.

A DKV Zrt. ügyfélszolgálati feladatait a DV PARKING Kft. látja el