ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
+36 52 531 513
ZIU-9

Ezeket a trolibuszokat a Szovjetunióban, Engelsz városában gyártották. 1985 óta 7 alkalommal történt forgalomba helyezés Debrecenben ebből a típusból.

A ZIU-9 típusú trolibuszokat Debrecenben a DKV 9-3xx számsorral azonosítjuk, melyeket pályaszámnak nevezünk.

Állományba vételPályaszámÁllományból törlésMegjegyzés
1985.04.25. 9-301   nosztalgia járműnek kijelölve
1985.04.25. 9-302 2002.12.31.  
1985.04.25. 9-303 2005.11.15.  
1985.04.25. 9-304 2002.12.31.  
1985.04.25. 9-305 2009.12.31. eladva
1985.04.25. 9-306 2007.12.29.  
1985.04.25. 9-307 2005.11.15.  
1985.04.25. 9-308 2002.12.31.  
1985.04.25. 9-309 2007.12.29.  
1985.04.25. 9-310 1990.12.28.  
1985.06.11. 9-311 2005.11.15.  
1985.06.11. 9-312 2005.11.15.  
1985.06.11. 9-313 2007.12.29. Hajdúsámsonban gyűjtőnél
1985.06.11. 9-314 2007.12.29.  
1985.06.11. 9-315 2002.12.31.  
1985.06.17. 9-316 2007.12.29.  
1985.06.17. 9-317 2007.12.29. Polgáron gyűjtőnél
1985.06.17. 9-318 2005.11.15.  
1985.06.17. 9-319 2007.12.29.  
1985.06.17. 9-320 2005.11.15.  
1986.07.02. 9-321 2005.11.15.  
1986.07.02. 9-322 2005.11.15.  
1987.06.04. 9-323   flotta színre fényezve
1987.06.04. 9-324 2009.12.31. eladva
1987.06.04. 9-325 2005.11.15.  
1987.06.04. 9-326 2007.12.29.  
1987.06.04. 9-327    
1987.06.04. 9-328   flotta színre fényezve
1987.06.04. 9-329 2007.12.29.  
1987.06.04. 9-330 2002.12.31.  
1987.06.04. 9-331 2009.12.31. eladva
1987.06.04. 9-332 2007.12.29.  
1988.09.23. 9-333 2001.12.31.  
1988.09.23. 9-334 2005.12.29.  
1989.02.02. 9-335 1999.06.04.  
1989.02.09. 9-336 1999.06.04.  
1989.03.24. 9-337 2000.01.17.  

Technikai adatok

Ülőhelyek száma 28
Állóhelyek száma 127 fő (7fő/nm)
Összes férőhely 155
Megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h
Maximális sebesség 70 km/h
Maximális, stabilizálható haladási sebesség 75%-os utaslétszám kihasználtsággal, vízszintes útszakaszon, legalább 60 km/h
Maximális, stabilizálható haladási sebesség 75%-os utaslétszám kihasználtsággal, 3%-os emelkedőn, legalább 43 km/h
Gyorsulás álló helyből 50 km/h sebességig, 75%-os utaslétszám kihasználtsággal, nem több, mint 26 sec.
Legnagyobb lejtőn való haladás 8 %
Maximális keresztirányú manőverezési lehetőség a felsővezetékekhez képest 4,5 m
Külső fordulási sugár az elülső élen mérve 12 m
Igényelt útszélesség 12 m-es külső fordulási sugáron mérve 6,7 m
Külső zajszint 85 dB
Belső zajszint (vezetőfülke/utastér) 80 dB / 85 dB
Kormánykerék holtjátéka max. 15 fok
Felsővezeték függesztési magassága 4,2 - 6 m
Méret- és tömeg adatok
Jármű önsúlya üzemkész állapotban 10 050 kg
Játmű súlya teljes terheléssel 18 170 kg
Hossz 11 962 mm
Szélesség 2 512 mm
Magasság (tetőig) 2 984 mm
Magasság (lehúzott áramszedőig) 3 347 mm
Tengelytáv 6 025 mm
Nyomtáv elöl 2 006 mm
Nyomtáv hátul (külső ikerkerék-párok) 2 083 mm
Nyomtáv hátul (belső ikerkerék-párok) 1 337 mm
Hátsó ikerkerekek nyomköze 1 710 mm
Első ajtónyílás szélessége 826 mm
Középső és hátsó ajtónyílás szélessége 1426 mm
Tengelyek száma 2 db
Ajtók száma 3 db
Padlószint 805 mm
Első lökhárító és első tengely távolsága 2 345 mm
Hátsó lökhárító és hátsó tengely távolsága 3 542 mm
Futómű
Első kerekek összetartása 1 fok és 4-6 mm
Első kerekek dőlése 8 fok
Hosszirányú kerékcsap dőlés 1 fok 30 perc
Maximális kerékelfordulás belső keréknél 49o
Maximális kerékelfordulás külső keréknél 40o
Légnyomás első kerekeknél 0,65-0,69 MPa
Légnyomás hátsó kerekeknél 0,65-0,69 MPa
Kormánymű áttétele 23,6
Össz-fékpofa felület elöl 2250 cm2
Össz-fékpofa felület hátul 2900 cm2
Légkompresszor
Névleges teljesítménye 0,3 m3/perc
Felvett teljesítménye 2,7 kW
Elektromos rendszerek feszültségadatai
Erőátvitel és fűtés feszültsége 550 V (min.400, max.720)
Vezérlőáramkörök feszültsége 24 V
Ablaktörlő, URH áramköre 12 V
Vontatómotor adatai
Típusa DK-210A-3U2
Névleges feszültsége 550 V
Névleges teljesítménye 110 kW
Legnagyobb fordulatszáma 3900 fordulat/perc
Gerjesztési mód vegyes
Segédmotor adatai
Típusa DK-661B-U2
Névleges feszültsége 550 V
Teljesítménye 3 kW
Legnagyobb fordulatszáma 3200 fordulat/perc
Áramszedők
Típus RT-61
Feszültség és tartós áramerősség 550 V és 170 A
Max. üzemi kitérés a felsővezeték tengelyvonalától 60o vagy 4500 mm
Lehetséges kitérés a hossztengelytől 110 fok
Az út szintjétől 5,7-5,8 m magasra függesztett  felsővezetékre kifejtett nyomás 118-137 N
Segédelektromos berendezések
Kompresszor elektromos hajtómotorja
Típusa DK-408V
Névleges feszültség 550 V
Teljesítmény 3,5 kW
Fordulatszám 1100 fordulat/perc
Kormányszervo szivattyú motorja
Típusa G-732V
Teljesítmény 1,2 kW
Fordulatszám 1500-2900 fordulat/perc
Generátor
Típusa G-263A
Feszültség 28 V
Egyenáram 120 A
Fordulatszám 65 A terhelésnél 2200 fordulat/perc
Akkumulátorok
Típusa Hoppecke 86405
Névleges feszültség 24 V
Névleges kapacitás 165 Ah
Darabszám 2 db
   
Jármű gyártója Uritzki Trolibuszgyár Engelsz, Szovjetúnió

 

További technikai jellemzők

Kocsiszekrény: Önhordó, fémszerkezetű, vagonkiképzésű.
Kocsiszekrény váz: Vékonyfalú, négyszögkeresztmetszetű csövekből, hegesztett kivitelben.
Külső borítás: 0,9 és 1,5 mm lemezvastagságú acéllemezekből készül. A borítás elektromos ponthegesztéssel van rögzítve a kocsiszekrény vázhoz.
Belső borítás: Dekorlemezből készült.
Padlózat:Farostelemzből, érdes gumilemezzel és grabiollal borítva.
Ajtók: elektropneumatikus rendszerű működés.
Üvegezés: Polírozott edzett üveg. Első és hátsó homloküvegek vastagsága 6 mm, az oldalüvegeké 5 mm.
Vészkijáratok: 3 ajtó és 1 utastéri vészkijárat.
Kapaszkodók és korlátok: Acélcső PVC borítással.
Ülések: utastéri: párnázott ülések, a vezetőülés: légrugós állítható a kormányműtől való távolsága szabályozható.
Vezetőfülke: Zárt, üvegezett, tolóajtós válaszfallal lezárva az utastértől.
Fűtőrendszer: Kaliferes típusú elektromos vezetőfülke- és utastérfűtés. Az utastér fűtésére kiegészítés képpen az indító-fékező ellenállások felszabaduló hője kerül felhasználásra.
Szellőzés: Természetes cirkulációs rendszerű, 1 órán belül 20-szoros levegőcsere, ha a jármű legalább 15 km/h-ás sebességgel halad. A vezetőfülke szellőzését elektromos ventillátor segíti.
Felfüggesztés: pneumatikus, laprugós, légnyomással automatikusan szabályozott, kocsiszekrény szabályozóművel ellátott.
Kormánymű: hidraulikus rásegítővel ellátott, lakatanyás, vándorgolyós szektorral.
Üzemi fékrendszer: kétkörös, pneumatikus dobfék két belső fékpofával.
Kézi rögzítőfék: Kézi működtetésű, a hátsó kerekek fékberendezését működteti.
Tartalék biztonsági fékrendszer: A biztonsági fékrendszer szerepét a kétkonturu üzemi fékrendszer látja el.
Rásegítő fékrendszer: Elektrodinamikus reosztásos fékrendszer (az üzemi fékrendszerével azonos pedál működteti).
Áramszedő elfogó: gyorslehúzó - manuális.

A DKV Zrt. ügyfélszolgálati feladatait a DV PARKING Kft. látja el