ÜGYFÉLSZOLGÁLAT
+36 52 531 513
KCSV6-1S

KCSV6-1S (Közúti CSuklós Villamos 6 tengellyel - 1. Sorozat)

Az 500-as pályaszámú, KCSV6 jelzésű, 1993-ban legyártott prototípus alapján készült el 10 db sorozat villamos KCSV6-1S típusjelzéssel.

KCSV6-1S sorozat jel. A sorozat járművek építési ideje alatt engedélyezte a Közlekedési Felügyelet a használatát.

A jármű két kocsirészből ("A" és "B") áll, mindkettőben van vezetőállás. Ajtók mindkét oldalon vannak, tehát kétirányú működésre képes a jármű.

Ez a típus egyedi, a világon összesen csak ez a 11 db van belőle és csak Debrecenben. A jármű számítógépes hajtás- és fékrendszerrel, valamint ezeket összefogó hajtásvezérlő rendszerrel rendelkezik. 1994 és 1997 között 11 db üzembehelyezés történt Debrecenben.

üzembeállításpályaszám
1994.01.14. 500
1997.02.20. 501
1997.02.04. 502
1997.03.25. 503
1997.03.27. 504
1997.04.08. 505
1997.04.18. 506
1997.05.08. 507
1997.05.28. 508
1997.06.16. 509
1997.06.24. 510

Technikai adatok

Ülőhelyek száma 28
Állóhelyek száma 5 fő/m2 135
Összes férőhely 163
Megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h
Maximális sebesség 60 km/h
Méret- és tömeg adatok
Üzemképes tömeg 31 600 kg ± 5%
Kocsiszekrény hossza (ütközők nélkül) 21 660 mm
Szélesség 2 500 mm
Magasság (lehajtott áramszedőig) 3 570 mm
Járműtető magassága 3 150 mm
Nyomtáv 1 435 mm
Ajtó szélessége 1 340 mm
Padlómagasság (új kerékkel) 735 mm
Ajtók száma 8 db
Tengelyek száma, forgóváz 3 db
Csuklóközéppont és a jármű elejének/végének távolsága 10 830 mm
Tengelyek távolsága a forgóvázban 1 800 mm
Legkisebb járható üzemi ívsugár 20 m
Legkisebb járható kocsiszíni ívsugár 17 m
Kerékátmérő (új állapotban/kopottan) 600 mm/530 mm
Hajtáselrendezés Bo 2 Bo
Legnagyobb tekintetbe vett emelkedő 60 o/oo
Forgócsaptáv 6 500 mm
Forgóváz tengelytáv 1 800 mm
Max. tengelyterhelés 9 200 kg
Fékút 60 km/h sebességről üres járművel max. 54 m
Elektromos rendszerek feszültsége
Hajtásrendszer 600 V+20%,-30%
Segédüzemi rendszer 24 V
Motor
Típusa TK 61 L
Feszültsége 300 V
Teljesítménye (tartós) 85 kW
Legnagyobb áram indításkor 430 A
Legnagyobb fordulatszám 3 400 fordulat/perc
Áram az állandó termikus munkaponton 330 A
Fordulatszám áll. termikus munkaponton 1 737 fordulat/perc
Környezeti hőmérséklet -30 oC ÷ +40 oC
Szabvány IEC 349
Motorok száma 4 db
Gyártó Ganz Ansaldo
3 fázisú, váltakozó-áramú szellőző segédüzemi motorok
Feszültség 380 V
Hálózati frekvencia 50 Hz
Egyenáramú segédüzemi motorok
Feszültség 28 V
Akkumulátorok
Típusa Optima 850
Névleges feszültség 12 V
Névleges kapacitás 55 Ah
Darabszám 2 x 2 db
Áramszedő
Típus AFm 126
Névleges feszültség 600 V
Termikus áram 500 A
Max. sebesség: 80 km/h
Statikus nyomás a működési tartományban 80 N ± 20%
Működtető feszültség 24 V
Környezeti hőmérséklet -30 oC ÷ +40 oC
Gyártó Ganz Ansaldo
Hajtómű áttétel 1 : 5,4877
Elektromechanikus fékszerkezet
Gyártó SAB WABCO
Típus EBC 2000
Tárcsafék betétek vastagsága 24 mm, azbesztmentes
Fűtőegységek utastér fűtéshez
Feszültség 600 V
Teljesítmény 8,1 kW
Darabszám 2 db
Fűtőegység vezetőfülke fűtéshez
Feszültség 600 V
Teljesítmény 4,0 kW
Jármű gyártója Ganz-Hunslet
Budapest

További technikai jellemzők

Alváz és szekrényváz: Mindkét kocsiszekrény acélszerkezetű konstrukció. Az alváz az oldalfalakkal, a tetővel, a kocsihomlokkal együtthordó hegesztett szerkezetet alkot, amely a teherviselésben egységesen vesz részt. Az egyes acélszerkezeti elemek elektromos ívhegesztéssel vannak egymáshoz kötve. A tervezés során nagy figyelmet fordítottak arra, hogy korróziós gócokat képező helyek a járművön ne legyenek. A vázrészeket és a burkoló lemezeket részben a gyártás kezdetekor, részben az összeépítés után nagy hatékonyságú korrózióvédelemmel látták el.
Az oldalfalak kb. 1 fokos ferdeséggel, törés nélkül befelé döntöttek.
A lépcsők csúszásgátolt kivitelűek.

Hajtásrendszer: Forgóvázba keresztirányban beépített vontatómotorok, lassító kétfokozatú hajtóművön keresztül hajtja a kerekeket.

Vontatómotor: Önszellőzésű, soros gerjesztésű, lemezelt állórészű, 4 pólusú egyenáramú. A motor a forgóvázkeretre van függesztve és rugalmas tengelykapcsolón keresztül csatlakozik a kétfokozatú hajtóműhöz. A hűtőlevegőt a kocsi oldalán kialakított nyílásokon és az alváz alá szerelt csatornákon át szívja tisztítható szűrőn keresztül.

Padlószerkezet: A kocsi jó hő- és hangszigetelést biztosító, szendvicsszerkezetű padlóval rendelkezik. Ez két láng- és gombamentesített, vízálló kivitelű rétegelt falemezből áll, melyek közé hő- és hangszigetelő réteg van felragasztva, aljára 1,0 mm vastag alumíniumlemez került (Főterropa). Felülre nedves állapotban sem csúszó, égésgátolt műanyag borítás van ragasztva, amely az oldalfalakra a vízbehatolás megakadályozása végett fel van hajlítva. A padlózat kialakítása biztosítja a gyors és korszerű tisztíthatóságot.
A padló korszerű módon hang- és rezgésszigetelő műanyag ragasztóréteg közbeiktatásával fekszik fel az alváztartókra.
Az utasterek padlózata egysíkú, keresztlépcsők, dobogók nincsenek. A csuklótér padlószintje kb. 30 mm-el magasabb a szomszédos padlószintektől, az átmenetet 6 %-os lejtő képezi. A padlózatban nicsenek vizsgáló- ill. szerelő fedelek sem.

Belső burkolás, szigetelés: Jól tisztítható, könnyű, anyagukban színezett, nem szilánkosodó, égésgátolt,  kemény műanyag lemezek képezik a falak belső borítását.
A kocsi külső burkoló lemeze, vázszerkezete belülről dübörgésgátló anyaggal van bevonva. A belső burkolat és a külső burkoló acéllemez közé hang- és hőszigetelő réteg (üveggyapot tábla) került beépítésre.
A jármű két oldalán a mennyezettérben lévő szerelvényeket üvegszálerősítésű, égésgátolt műanyagborítás takarja.

Ablakok: Nagy felületű, esztétikus kiképzésűek. Három részre tagolódnak, kb. 30% nyitható. Színtelen, edzett biztonsági üveg. A homlokablakok színtelen, rétegelt, ragasztott biztonsági üveggel készülnek. A vezetőállás-oldalablakok edzett síküvegből készülnek.

Belső berendezés: Az ülés vandalizmusálló, fémvázas, kemény műanyag kagylóülés, vékony és rugalmas textilből készült háttámla és ülésbetéttel. Az álló utasok számára kapaszkodók vannak beépítve az ajtók és az ülések mellett oszlopok formájában, az oszlopok között, az ülésszélek vonalában 1850 mm-es magasságban és a kocsiközépen 1900 mm-es magasságban vízszintes kapaszkodócsövek formájában. Az ajtónyílások közepén 900 mm magas kapaszkodók vannak, a csuklótérben az oldalburkolaton, a vezetőfülkénél a válaszfalon is fogantyúk vannak felszerelve.
Az utasterek világítása 24 V feszültségű egyedi inverterrel táplált 220 V, 18 W-os fénycsövekkel történik.

Szellőzés, fűtés: A jármű utasterét a nyitható nagyméretű ablakokon kívűl a tetőn elhelyezett központi ventillátoros szellőzetető/fűtőegységek is szellőztetik, huzatmentes, egyenletes légcserét biztosítva. Fűtéskor óránként 24-szeres, szellőztetéskor 37-szeres a légcsere.

Fékrendszer: A villamos főfékberendezés második fékkel és kiegészítő fékkel van felszerelve. A főfék a jármű üzemszerű megállítására szolgáló, hajtott kerékpárokra ható generátoros motorfék (dinamikus fék) és a futó kerékpárokra ható tárcsás fék. A generátoros motorfék szerepét kb. 5 km/h sebesség alatt átveszi a megállító fék, amikor is a hajtott kerékpárok tárcsás féke és a futó kerékpárok tárcsás féke állítja meg a járművet. A tárcsás féket rugóerőtárolós szerkezet működteti. A második fék a minden tengelyre ható mechanikus (rugóerőtárolós) fék, amely rögzítőfékként is szolgál. Kiegészítő fék a valamennyi forgóvázra felszerelt sínfék.

A DKV Zrt. ügyfélszolgálati feladatait a DV PARKING Kft. látja el